Lya RO - www.lya.ro
Acasă MLM-ul(multilevel marketing), Pro si Contra



MLM-ul, Pro si Contra Imprimare
Evaluare utilizator: / 3
Cel mai slabCel mai bun 
Duminică, 18 Octombrie 2009 18:03
MLM-ul(multilevel marketing), Pro si Contra


multilevel marketing
Ori de cate ori cauti, pe internet, locuri de munca la domiciliu sau oportunitati de a castiga mai multi bani, un lucru este sigur: 99% dintre oferte sunt afaceri MLM. Si daca se intampla sa gasesti acel 1% care ofera ceva ce iti place cu adevarat ("serios si sigur", in viziunea anti-mlmistilor), vei fi foarte dezamagit pentru ca vei intalni fel de fel de inconveniente precum: CV-ul tau nu indeplineste toate cerintele dorite, nu ai suficienta experienta in domeniul respectiv sau in orice alt domeniu, nu ai studiile necesare, nu ai specializarea necesara. Sau poate nu iti convine salariul oferit. Sau, daca salariul este mare si esti angajat, in curand vei simti amaraciunea de a lucra pentru un angajator. Amenintarea somajului te va urmari mereu. Intotdeauna va trebui sa suporti "starile" sefului, etc., etc., etc.. Si atunci, unde vei cauta o alta optiune?
Vei incepe propria ta afacere conventionala? Ai nevoie de foarte multi bani si o gramada de aptitudini pe care s-ar putea sa nu le ai.
Si atunci, unde vei cauta o alta optiune?
Vei emigra? Iti vei sacrifica ani din viata pe taramuri straine, pentru a face ceva bani pe care, atentie, nimeni nu stie pentru cat timp ii poti avea?
Si atunci, unde vei cauta o alta optiune?
Navigand pe internet, pe diverse forumuri, am gasit diverse comentarii la adresa industriei de multilevel marketing. Atentia mi-a fost atrasa de comentariile celor care sunt impotriva afacerilor de MLM - Anti-MLMistii.
De ce?
Pentru ca, la un moment dat, si eu am avut acelasi gen de pareri si comentarii la adresa MLM-urilor si sunt sigur ca si tu ai avut, sau ai, dubii referitoare la MLM.
Ce spun, de fapt, anti-mlmistii? Voi reproduce aici cateva din cele mai intalnite astfel de pareri.
Conform anti-mlmistilor, afacerile de marketing in retea nu sunt altceva decat metode folosite de unii oameni care nu au nimic mai bun de facut, decat sa atraga oameni naivi, acesti oameni naivi trebuie, la randul lor, sa atraga alti naivi si asa mai departe. Anti-mlmistii sunt atat de "destepti" incat nu pot concepe ideea ca cineva i-ar putea atrage intr-o astfel de afacere. Ei nu se vad drept prosti sau naivi (dar cine isi recunoaste propria naivitate?), dar se considera invingatori pentru ca "nu au fost prostiti" sau "nu au muscat momeala" acestor oferte de "afaceri piramidale dubioase". De fapt, anti-mlmistii au pus un semn de egalitate intre afacerile MLM si cuvantul "inselatorie". Iata doar cateva dintre etichetele puse de combatantii fanatici impotriva acestui gen de afacere:
"Prosteala ca la gradinita";
"Sistem mizerabil care iti permite sa te folosesti de naivitatea oamenilor";
"O gluma, o farsa pentru a pacali credulii, care sunt foarte multi";
"Afaceri piramidale ilegale";
"Atata timp cat exista fraieri in lume, intotdeauna vor exista si smecheri";
"Motivatie (intru lacomie) si persuasiune (intru manipulare)";
"Bun pentru visatori";
"Bani multi se fac doar cu tepe mai mari sau mai mici";
"Metoda de indoctrinare";
"Imbarligi oamenii cu oportunitati mincinoase";
"Sistem perfid de publicitate, cu agenti care sa minta alti oameni";
"O alta escrocherie de tip Caritas sau Delphinul";
"Vanzare de vise";
"Spalare de creiere";
"Organizatii foarte profitabile, dar pe seama fraierilor";
Am analizat aceste etichete si am incercat sa inteleg motivele reale pentru care exista astfel de pareri impotriva MLM-urilor. Fara indoiala, totul are legatura cu complexitatea psihicului uman. Anti-MLMistii au pus deja etichete, dar dincolo de simplitatea acestor etichete, cu siguranta exista ceva mult mai complicat. Criticismul impotriva MLM-urilor este de diferite tipuri si se datoreaza mai multor motive. Exista un tip aparte de critici, mai cultivati, care exploreaza modelul matematic al planurilor de marketing, practicat de afacerile de marketing in retea. Conform acestor critici, planul de marketing al companiilor MLM este, de fapt, o schema piramidala mascata, in care putinii oameni din varful piramidei castiga mai multi bani pe baza celor multi de la baza piramidei. Deoarece cei din varful piramidei sunt primii, ei sunt singurii care vor castiga. Cei de la baza piramidei nu au nicio sansa de castig, pentru ca le va fi imposibil sa sponsorizeze alti oameni, conform criticilor impotriva MLM-urilor.
Anti-MLMistii diseca modelul teoretic piramidal, de exemplu calculul cu 5 oameni inscrisi in afacere, care, la randul lor,multilevel marketing inscriu cate 5 persoane de fiecare, pana la nivelul 16. Daca s-ar intampla acest lucru, cei de la nivelul 16 nu ar mai putea inscrie pe nimeni in piramida, deoarece, in viziunea lor, populatia lumii s-ar termina.
Anti-MLMistii spun, conform acestui model piramidal, ca este imposibil pentru o afacere MLM sa creasca la infinit fara ca cineva sa si piarda, pana la urma. Probabil ca asta este cauza pentru care multi asociaza MLM-ul cu inselatoria.
Bineinteles, multi oameni refuza ofertele MLM din diverse motive:
Unii pur si simplu nu pot crede ca se pot imbogati din astfel de afaceri.
Altora nu le place idea de a fi sponsorizati de cineva, pentru ca apoi si ei sa trebuiasca sa sponsorizeze alti oameni.
Altii nu au rabdarea necesara pentru a construi o afacere MLM.
Altora le este teama ca "lantul" s-ar putea rupe si afacerea s-ar prabusi.
Unii chiar au incercat o afacere MLM pentru o vreme (nu destul de lunga), apoi au ajuns la concluzia ca "nu functioneaza". Asadar, daca nu functioneaza, conform parerii lor, nu exista nicio sansa sa continue sa functioneze.
Altora nu le place sa participe la tot felul de intalniri sau conferinte dubioase cu "pinguini" care aplauda.
Altora nu le place ca (din punctul lor de vedere) vor trebui sa vanda vise altor oameni.
Altora le este frica de respingere cand incearca sa sponsorizeze pe cineva in MLM.
Altora nu le place sa vanda (desi in MLM-urile pure, asa ceva nu este necesar).
Este imposibil de facut o lista a tuturor motivelor care ii fac pe oameni sa refuze afacerile de marketing in retea. De ce multi oameni eticheteaza afacerile MLM drept NEserioase? Unele dintre motive ar putea fi cele descrise mai sus.
Si totusi, care este adevarul despre MLM?
Am citit, mai demult, o carte despre MLM ("Network Marketing: Cum Sa Il Faci Profitabil", de Trevor Lowe si Peter Colthier). Este o carte care include cele mai eficiente tehnici de marketing in retea, specificandu-se acolo, inca de la inceput, ceva foarte clar si foarte realist. Conform celor doi autori (si nu numai), cel care doreste sa inceapa o afacere MLM trebuie sa tina cont de 2 aspecte esentiale:

1. In afacerile MLM poti castiga foarte multi bani
2. In afacerile MLM nu toti oamenii castiga.

Ambele aspecte sunt foarte adevarate.
Desigur, ai nevoie sa intelegi cu exactitate de ce sunt adevarate. Deoarece al doilea aspect are un corespondent in adevar si in fapt, anti-mlmistii s-au grabit sa declare ca, de fapt, cauza esecului in MLM este chiar sistemul MLM. Pentru ca multi oameni au incercat MLM-ul dar nu au avut succes, anti-mlmistii au concluzionat ca MLM-ul inseamna sa vinzi vise, o iluzie sau pur si simplu o farsa.
Am vazut odata o lista cu peste 1000 de activitati (fara nicio legatura cu MLM-ul) pe un website anti-MLM, activitati care presupuneau crearea unui venit pasiv (adica acei bani pe care ii castigi chiar si dupa ce nu mai faci munca respectiva). Conform autorilor acelui site, daca vrei sa castigi bani (fara sa fii activ in vreun MLM), astfel incat sa nu mai trebuiasca sa muncesti, este suficient sa incepi cu o investitie de minim 1000 dolari (suma disponibila pentru Vestici) si sa faci o afacere cu adevarat "serioasa", una din cele listate pe acel site.
Intrebarea este:
Daca acele oportunitati (care NU SUNT MLM, deci "serioase"), chiar si cele care iti pot aduce bani, astfel incat sa nu mai ai nevoie de un job, de ce nu le incep cu totii si incep sa castige bani "seriosi", astfel incat nici ei sa nu mai aiba nevoie de joburile lor? Este clar ca oamenii pot inregistra esecuri in orice afacere, indiferent daca este MLM sau nu.
Asta este ceea ce, Peter Clothier si Trevor Lowe au vrut sa transmita prin intermediul cartii lor.
Succesul sau esecul unei afaceri nu depinde atat de mult de sistemul acelei afaceri, pe cat depinde de cel care incepe afacerea.
Si totusi, daca rogi un anti-MLMist sa iti dea o explicatie foarte detaliata a motivului pentru care MLM-ul este o inselatorie, explicatiile i se vor opri la nivelul catorva etichete foarte simple: "Este o schema piramidala, cei putini din varf castiga si cei cei multi de la baza pierd, multi au incercat si au pierdut, atragi cativa fraieri si ii pui si pe ei sa atraga alti fraieri, mai devreme sau mai tarziu acest tip de scheme se vor prabusi, daca ar fi adevarat toata lumea ar fi bogata, etc., etc.".
Daca ar fi sa credem etichetele anti-MLMistilor, deoarece industria MLM exista de peste 50 de ani, in acest moment, incepand cu proaspetii nascuti si sfarsind cu cei de peste 90 sau 100 de ani, toti, dar absolut toti, ar fi trebuit deja sa fi fost sponsorizati intr-o afacere de marketing in retea. Au trecut deja peste 50 de ani de la crearea primelor sisteme MLM si inca nu s-au prabusit. Ma intreb cate zeci sau sute de ani vor fi necesari pentru ca acest lucru sa se intample?
Si totusi, ce pierd din vedere cei care critica MLM-ul?
Enumar doar cateva dintre aspectele pe care anti-MLMistii trebuie sa le ia in calcul:
-- Complexitatea psihicului uman
-- Dinamica populatiei lumii
-- Diversitatea planurilor de marketing
-- Varsta sistemelor MLM (unele au cateva zeci de ani)
-- Evolutia tehnologica (dezvoltarea internetului a facut posibila imbunatatirea multor metode MLM)
-- Etc., etc. .
Daca te uiti mai atent la piramide, poti vedea ca modelul piramidal ... este doar teoretic. Ce este criticat este, de fapt, teoria piramidei.
Voi face o comparatie ca sa intelegi mai bine.
Sa presupunem ca cineva care nu vrea sa se casatoreasca, pentru ca, asa cum a dedus din informatiile despre casatorie, asta inseamna obligatii, certuri, necesitati, etc. Mai mult, el/ea va spune despre casnicie ca inseamna un sir lung de probleme, pentru ca asta este concluzia bazata pe ceea ce a auzit. Asta inseamna ca el/ea va critica ceva ce inca nu exista, deoarece el/ea nu poate sti cum va avansa propria casnicie.
Adevarul este ca piramida perfecta nu a fost formata NICIODATA in orice afacere de marketing in retea. Si nici nu exista nicio posibilitate pentru a fi formata.
Modelul de crestere exponentiala este pur educational, creat pentru a intelege mai usor cum poate evolua o afacere de marketing in retea. Teoria este teorie si realitatea este realitate. Anti-MLMistii isi pierd timpul criticand piramida care nu a existat niciodata.
multilevel marketingDE CE nu se poate forma o piramida perfecta?
Simplu: Pentru ca oamenii nu sunt perfecti. Oamenii nu sunt roboti, toti facuti dupa acelasi sablon. Nu toti oamenii pot face o activitate in acelasi ritm. Nici macar un individ nu poate lucra, in fiecare zi, in acelasi ritm. Cand cineva decide sa inceapa o afacere MLM, o varietate infinita de factori pot influenta evolutia acelei afaceri. Si interventia factorilor se face in timp, intr-o varietate infinita de alte cai.
Este imposibil sa iti dau chiar si un model teoretic al evolutiei unui proaspat afiliat intr-o afacere de marketing in retea ("piramidala"...).
Unele persoane incep cu foarte mult entuziasm, dar acel entuziasm poate scadea in timp, nu neaparat din cauza faptului ca succesul intarzie sa apara.
Sunt multi oameni care au esuat in afacerile clasice, dar nu si in MLM, si nu datorita afacerii sau sistemului, ci datorita lor insisi.
Unii oameni, pur si simplu, se plictisesc foarte repede, altii sunt binecuvantati cu mai multa rabdare.
Unii isi pastreaza entuziasmul pentru cateva saptamani, altii pentru cateva luni, altii pentru cativa ani si altii doar pentru cateva zile.
Unii sunt mai motivati, altii mai putin motivati.
Unii pot lucra o ora pe zi, altii 2 ore, 5 ore sau, in cazul unora, intreaga zi.
Se poate intampla, in cazul unor oameni, sa plece intr-o vacanta de 2 zile, in cazul altora o vacanta de o luna, si in cazul altora sa nu aiba vacanta deloc.
Unii pot castiga mai multi bani, altii mai putini.
Unii se bucura sa castige 50 dolari, altii nu renunta pana nu castiga mii de dolari.
Unii sunt mai perseverenti, altii mai putin perseverenti.
Unii se lasa influentati de parerile altora, altii isi pastreaza propriile lor convingeri. Unii se pot concentra mai bine pe telurile lor, altii nu se pot concentra cu aceeasi intensitate. Unii sunt mai creativi, altii mai putini creativi.
Exista o infinitate de factori legati de psihicul uman. Acesti factori actioneaza in asa fel incat piramida perfecta nu se va forma niciodata.

propriultausef.blogspot.com


Ultima actualizare în Duminică, 18 Octombrie 2009 18:44
 

Adaugă comentariu

Adaugati comentarii de bun simt si la obiect cu articolul ce urmeaza sa-l comentati. Daca nu sunteti logat comentariul va fi supus aprobari de un Moderator, altfel comentariul apare imediat. Va multumim!


Codul de securitate
Actualizează



Hosting Profesional - Usor si simplu

Lya RO - www.lya.ro, cauta editori, autori si publicisti

lya.ro
Vrei sa faci parte din proiectul nostru? Nimic mai simplu: ne trimiti un mesaj pe adresa de e-mail office[at]lya.ro si ne povestesti in cateva cuvinte despre pasiunile tale si despre ce ai vrea sa scrii pe www.lya.ro

Dorim sa creem un corp de editori, autori si publicisti pasionati, care sa scrie despre ce-i pasioneaza sa ne prezinte noutati din domeniile lor de activitate, tutoriale, sa ne trimita fotografii, desene si orice altceva la care se considera priceputi. Oferim spatiu nelimitat de expresie si prietenia cititorilor www.lya.ro. De asemenea, oferim linkuri generoase catre site-urile / blogurile editorilor, posibilitatea de a le gazdui absolut gratuit prin serviciul de web hosting Easy Cont RO - www.easycont.ro in conditii profesionale si de asemeni ne oferim sa va promovam proiectele ce va intereseaza, prin mijloace specifice.

Va asteptam cu drag!







Adauga site-ul la favoriteAdauga site-ul la favoritePorneste browserul cu aceasta paginaShare aceasta paginaTrimite prin e-mail aceasta paginaPrinteaza aceasta paginaSalveaza aceasta pagina ca PDF
Inapoi in topul pagini
Avem 321 vizitatori online

Curs valutar BNR

20 noiembrie 2018
* cursul valutar se schimba la ora 13
* pentru forint(HUF) cursul este la 100 de unitati monetare
EUR EUR 4.6662
USD USD 4.0794
CHF CHF 4.1096
GBP GBP 5.2488
HUF HUF 1.4518
MDL MDL 0.2385
BGN BGN 2.3858
powered by EasyCont.ro

Schimb Valutar

  • Currency Converter

  • Schimb 

    in

      

Newsletter







FREE photo hosting by Photo Stock by Lya.RO - imagini.lya.ro

© Lya RO - www.lya.ro - gazduire & design Http://EasyCont.RO - Hosting professional, fast and simple!

Gazduire WEB Profesionala

eXTReMe Tracker
Sitemap - Lya.Ro EasyCont Track

Lya.RO - News | Stiri | Info | Monden | Sport

↑ Adaugă acest Headline Animat pe pagina ta web

Page generated in 0.001073 seconds.
Website Security Test