Lya RO - www.lya.ro
Acasă Info Utile Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica



Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica. Obtinere. Etape. Imprimare
Miercuri, 13 Iulie 2011 11:08

Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica. 

Obtinere. Etape.

- Atentie! Din 25 iulie 2011 Declaratia 112 se depune doar ONLINE!

Atentie! Incepand cu 25 iulie 2011, Declaratia 112 se va depune numai online. Nu ati obtinut inca certificatul digital calificat pentru semnatura electronica? Procedura de obtinere si etapele de parcurs in folosirea acestuia pretind timp. Nu amanati pe ultima zi! Prezentam mai jos principalele etape care trebuie parcurse pentru obtinerea certificatului digital calificat. 

Obtinerea certificatului calificat pentru semnatura electronica de la o firma autorizata 
Pentru a transmite o declaratie fiscala prin mijloace electronice trebuie obtinuta o semnatura electronica, printr-un certificat digital. Conform prevederilor OMEF nr. 858/2008, OPANAF nr. 2520/2010 si OPANAF nr. 2568/2010, certificatele digitale se obtin de la furnizori de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica: 
- CERT SIGN, adresa: www.certsign.ro; 
- DIGI SIGN, adresa: www. digisign.ro; 
- TRANS SPEED, adresa: www. transsped.ro. 

Pentru detalii se acceseaza website-ul....



Certificatul digital calificat 

pentru semnatura electronica. 

Obtinere. Etape.

- Atentie! Din 25 iulie 2011 Declaratia 112 

se depune doar ONLINE!




Atentie! Incepand cu 25 iulie 2011, Declaratia 112 se va depune numai online. Nu ati obtinut inca certificatul digital calificat pentru semnatura electronica? Procedura de obtinere si etapele de parcurs in folosirea acestuia pretind timp. Nu amanati pe ultima zi! Prezentam mai jos principalele etape care trebuie parcurse pentru obtinerea certificatului digital calificat. 

Obtinerea certificatului calificat pentru semnatura electronica de la o firma autorizata 

Pentru a transmite o declaratie fiscala prin mijloace electronice trebuie obtinuta o semnatura electronica, printr-un certificat digital. Conform prevederilor OMEF nr. 858/2008, OPANAF nr. 2520/2010 si OPANAF nr. 2568/2010, certificatele digitale se obtin de la furnizori de servicii de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica: 
- CERT SIGN, adresa: www.certsign.ro; 
- DIGI SIGN, adresa: www. digisign.ro; 
- TRANS SPEED, adresa: www. transsped.ro. 

Pentru detalii se acceseaza website-ul ANAF, www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Informatii depunere declaratii, urmand instructiunile prezentate pe site. 

Important! 
a. Cu un singur certificat puteti semna declaratiile fiscale pentru mai multi contribuabili. Daca o firma care conduce evidentele fiscale ale unor clienti doreste sa foloseasca mai multi angajati pentru semnarea electronica a declaratiilor fiscale, atunci, pentru fiecare angajat se obtine un certificat digital pe o adresa proprie de e-mail. 

b. Este necesara instalarea programului Adobe Reader 8.2. 
Pentru siguranta transmiterii datelor, trebuie ca certificatul digital calificat detinut sa fie confirmat de furnizorul de servicii de certificare. Pentru aceasta, se descarca in calculatorul de pe care se vor transmite declaratiile, documentul de confirmare de pe websiteul ANAF, sectiunea Asistenta Contribuabili, modulul Toate formularele cu explicatii, la adresa http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf

Se completeaza documentul de confirmare, aplicand semnatura digitala in casuta Semnatura utilizator. Cu documentul confirmat de firma care a eliberat certificatul digital, se face inregistrarea la ANAF parcurgand urmatorii pasi: 
- se acceseaza websiteul ANAF, la adresa www.anaf.ro, meniul Depunere declaratii, modulul Inregistrare certificate calificate, se tasteaza butonul Accepta aflat in partea stanga, jos, a paginii; 
- in fereastra care apare se selecteaza documentul de confirmare cu butonul Browse, care se va transmite prin tastarea butonului Transmite documentul; 
- apoi, se introduc urmatoarele date: codul unic de identificare al contribuabilului (operatorul economic pentru care se transmit declaratiile fiscale); denumirea contribuabilului; adresa contribuabilului. Dupa completarea acestor date se tasteaza butonul Submit pentru transmitere. Pe ecran se va afisa formularul 150 Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat, completat cu datele introduse, care se listeaza prin tastarea butonului Tipareste cererea. 

Atentie! Conform prevederilor OMFP nr. 858/2008, perioada de valabilitate a unui certificat calificat este de un an de zile. In cazul in care certificatul va fi reinnoit, se parcurge procedura prezentata mai sus. 


Inregistrarea formularului 150 la unitatile fiscale teritoriale 
Pentru inregistrarea formularului 150 Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat la unitatea fiscala teritoriala unde contribuabilii sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe, trebuie depuse urmatoarele documente: 
- formularul 150, listat, semnat si stampilat de contribuabil; 
- documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si in copie; 
- documentul, in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotararea adunarii generale a actionarilor sau Statutul societatii comerciale); 
- documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat. 

In termen de 4 zile de la depunerea documentatiei, pe adresa de e-mail mentionata in formularul 150, se primeste o confirmare pentru utilizarea serviciului Depunere declaratii on-line. 

Pentru transmiterea pe cale electronica a declaratiilor fiscale, contribuabilii vor accesa website-ul ANAF, la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Descarcare declaratii, parcurgand etapele prezentate in ghidul Instructiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaratiilor on-line, postat pe websiteul ANAF.
Actualizat: 
13 iulie 2011





Despre Formularul 150

Formularul 150 Cererea pentru utilizarea unui certificat digital calificat (emis de o alta autoritate decat MFP) se completeaza, se transmite electronic si se listeaza prin functionalitatile puse la dispozitie de serviciul "Depunere declaratii on-line". Exemplarul listat, semnat si stampilat de catre contribuabil, conform legii, se depune de catre persoana imputernicita pentru semnarea declaratiilor fiscale, la directia generala a finantelor publice judeteana sau, dupa caz, la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal. Cererea in format hartie va fi insotita de urmatoarele documente: documentul de identitate a solicitantului, in original si in copie; documentul eliberat de contribuabil, din care rezulta dreptul solicitantului de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil. Acest formular este inclus in aceasta pagina doar pentru informare, si nu pentru utilizare, deoarece el se obtine in urma procedurii explicate in instructiunile aferente depunerii on-line. Documentul de confirmare a certificatului digital calificat se depune in format electronic, semnat digital de catre solicitant si confirmat prin semnatura electronica a autoritatii de certificare. Descarca Document de confirmare


Ultima actualizare în Miercuri, 13 Iulie 2011 12:05
 

Adaugă comentariu

Adaugati comentarii de bun simt si la obiect cu articolul ce urmeaza sa-l comentati. Daca nu sunteti logat comentariul va fi supus aprobari de un Moderator, altfel comentariul apare imediat. Va multumim!


Codul de securitate
Actualizează



Hosting Profesional - Usor si simplu

Lya RO - www.lya.ro, cauta editori, autori si publicisti

lya.ro
Vrei sa faci parte din proiectul nostru? Nimic mai simplu: ne trimiti un mesaj pe adresa de e-mail office[at]lya.ro si ne povestesti in cateva cuvinte despre pasiunile tale si despre ce ai vrea sa scrii pe www.lya.ro

Dorim sa creem un corp de editori, autori si publicisti pasionati, care sa scrie despre ce-i pasioneaza sa ne prezinte noutati din domeniile lor de activitate, tutoriale, sa ne trimita fotografii, desene si orice altceva la care se considera priceputi. Oferim spatiu nelimitat de expresie si prietenia cititorilor www.lya.ro. De asemenea, oferim linkuri generoase catre site-urile / blogurile editorilor, posibilitatea de a le gazdui absolut gratuit prin serviciul de web hosting Easy Cont RO - www.easycont.ro in conditii profesionale si de asemeni ne oferim sa va promovam proiectele ce va intereseaza, prin mijloace specifice.

Va asteptam cu drag!


No posts to display.


Hot! - Topicuri noi in Forumul Easy Artistry





Adauga site-ul la favoriteAdauga site-ul la favoritePorneste browserul cu aceasta paginaShare aceasta paginaTrimite prin e-mail aceasta paginaPrinteaza aceasta paginaSalveaza aceasta pagina ca PDF
Inapoi in topul pagini
Avem 296 vizitatori online

Curs valutar BNR

19 Septembrie 2017
* cursul valutar se schimba la ora 13
* pentru forint(HUF) cursul este la 100 de unitati monetare
EUR   EUR   4.5990
USD   USD   3.8373
CHF   CHF   3.9823
GBP   GBP   5.1814
HUF   HUF   1.4858
MDL   MDL   0.2181
BGN   BGN   2.3515
powered by EasyCont.ro

Schimb Valutar

  • Currency Converter

  • Schimb 

    in

      

Newsletter







FREE photo hosting by Photo Stock by Lya.RO - imagini.lya.ro

© Lya RO - www.lya.ro - gazduire & design Http://EasyCont.RO - Hosting professional, fast and simple!

Gazduire WEB Profesionala

eXTReMe Tracker
Sitemap - Lya.Ro EasyCont Track

Lya.RO - News | Stiri | Info | Monden | Sport

↑ Adaugă acest Headline Animat pe pagina ta web

Page generated in 0.002302 seconds.
Website Security Test